Persbericht – Uitbreiding van de verschillende kwaliteiten met nieuwe logistieke oplossingen

Eupen, 06-05-2019 – Met nieuwe ontwikkelingen en nog meer verschillende kwaliteiten presenteert de schuimfabrikant Eupen Foam zich dit jaar op de Interzum in Keulen. Van 21 tot 24 mei 2019 hebben klanten en belangstellenden de gelegenheid om in hal 11.1, bij stand F030-G039 nieuwe kwaliteiten van de bekende merken Eucavisco® en Eucaselect® te leren kennen. Bovendien presenteren de experts uit Eupen hun aanbod m.b.t. slimme logistieke oplossingen, alsook hun meest recente telg in de merkenfamilie.

Nieuwe hardheden voor visco-elastisch comfortschuim Eucavisco®

Twee nieuwe kwaliteiten vullen de elastische comfortschuimen van het merk Eucavisco® aan, met een laag soortelijk gewicht en uitstekende kenmerken. Dankzij de celstructuur met zijn open poriën en een zeer goede luchtcirculatie zijn de nieuwe kwaliteiten Visco 3510 en Visco 3516 bijzonder ademend. “Hoogwaardige grondstoffen en speciale stabilisatoren zorgen bij een verbeterde katalyse voor een duidelijk memory-effect – en dat bij optimale houdbaarheidswaarden”, aldus Sales Manager Pascal Timmerman over de nieuwe ontwikkeling. “We zijn erin geslaagd het optimale visco-elastische effect bij een laag soortelijk gewicht te bereiken. Precies zoals men dat kent van de Eucavisco® kwaliteiten met een hoog soortelijk gewicht.”
Eucaselect® nu ook voor toppers en hoofdkussens

Voor het merk Eucaselect® stellen de schuimfabrikanten op de Interzum een nieuwe kwaliteit voor. Als bijzonder zacht schuim in het hogere kwaliteitssegment is Select 4318 behalve voor toppers en hoofdkussens ook uitermate geschikt voor speciale steunelementen. Daarmee breidt de nieuwe kwaliteit de enorme diversiteit aan toepassingen bij het ligcomfort verder uit. Timmerman: “Hier blijkt eens te meer hoe belangrijk wij het vinden om klanten steeds het passende product voor de verschillende behoeften aan te bieden.”

Verpakking en levering direct naar de eindklant

Naast hoogwaardig schuim biedt Eupen Foam tevens de complete leveringsketen voor de producten van de klanten aan. Deze begint bij het snijden en lijmen van matraskernen, en vervolgens het overtrekken met genaaide of gesealde tricots en matrashoezen. In een volgende stap vindt optioneel de vacuümverpakking in rollen of dozen plaats en tot slot de levering van de fabriek direct naar de eindklant. Daarbij is de afhandeling desgewenst ook via het bestelsysteem van de klant mogelijk. “Wij regelen ofwel de complete productie- en leveringsketen of slechts delen daarvan. Geheel zoals onze klant dat wenst”, zegt Pascal Timmerman over het nieuwe concept.

Groei in de merkenfamilie

Veilige en hoogwaardige schuimproducten voor toepassingen op het gebied van mobiliteit, industrie en verpakkingen: Eucatec® vult de merkenfamilie uit Eupen aan. De technische schuimen voldoen aan de strenge voorschriften voor vlambescherming en emissies, beschikken over uitstekende dempende en drukvervormende eigenschappen en zijn lang houdbaar. Daarmee zorgen ze voor apparaten die weinig lawaai maken en nauwelijks trillen, en beschermen gevoelige goederen bij transport en opslag.

Eupen Foam – innovatieve schuimproducten van superieure kwaliteit

Als zelfstandig onderdeel van de Kabelwerk Eupen AG ontwikkelt en produceert Eupen Foam al meer dan 60 jaar hoogwaardig schuim voor bedding, furniture, automotive en voor de industrie. Met zijn beproefde kwaliteitskenmerken staat Eupen Foam zowel voor ervaring als voor de bereidheid om nieuwe wegen te bewandelen. Schuim uit Eupen zorgt voor comfort en veiligheid bij matrassen, meubels, medische toepassingen, bij transport en in de industrie. Voor de samenwerking met internationale partners en klanten zijn er vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk en Nederland.

Perscontact:

Pascal Timmerman